Chevrolet Impala clasa de mijloc în modul american
Rareori în această secțiune aducem un articol despre o mașină americană disponibilă exclusiv în piețele din afara Bătrânului Continent, așa că ne-am hotărât să „rupem puțin monotonia” și să vă informăm despre ce se întâmplă „de peste iaz”. Mai precis, subiectul acestui articol este sedanul de lungă durată al Chevrolet, Impala.
După ce a dat faliment în urmă cu câțiva ani și a scăpat cu ajutorul banilor statului în America capitalistă „sălbatică”, General Motors și mărcile sale funcționează din nou. Mai mult, GM în ansamblu și, prin urmare, Chevrloet, înregistrează rezultate excelente de vânzări, atât pe piața internă, cât și pe cea mondială.
La recentul salon de la New York, a fost prezentată în premieră a zecea generație a vechiului Impala, iar Chevrolet și-a finalizat reînnoirea ofertei pentru pasageri, și anume Impala, acum lansată. Aceasta este pe piață din 2000, așa că avea nevoie de o reîmprospătare temeinică în comparație cu concurenții săi mai tineri.
Apropo, Impala este printre cele mai bine vândute zece mașini americane în ultimul an și aproape cel mai bine vândut sedan full-size de pe piață acolo. Noua generație, liderul ofertei americane a Chevroletului, a fost însărcinată cu o creștere suplimentară, iar producătorul crede că va reuși în acest sens având în vedere „moștenirea bogată” și „soluțiile moderne”. Pe scurt, este o limuzină cu patru uși care va fi oferită clienților cu trei motoare pe benzină, tipic americane, și vor încerca să-i atragă cu echipamente mai bogate, în special infotainment.
După cum am menționat deja, noul Impala a sosit după o luptă de zece ani a generației anterioare cu o competiție mult mai tânără și mai modernă, așa că diferențele, în special cele din design, sunt mai mult decât semnificative. Având în vedere rezultatele excelente de vânzări ale Chevrolet în ultima perioadă, este destul de firesc că noul Impala a urmat stilul restului familiei sale, cum ar fi modelul Traverse (față), Malibu (interior) etc. Povestea despre exterior este completat de jantele standard de 18 și opționale de 19 și 20 de inci din aliaj ușor.
În caz contrar, clienții vor putea alege între trei pachete de echipamente. Acestea sunt pachetele LS, LT și LTZ iar cel de bază ar trebui să ofere un echipament foarte bogat, cu accent pe divertisment și un ecran LCD color mare (opțional) de 8 inci care controlează un număr mare de sisteme încorporate. În plus, există un nou panou de instrumente cu un ecran color de 4,2 inci. Cumpărătorii ar trebui să fie atrași și de creșterea vizibilă a calității construcției și a materialelor folosite, iar la Chevrolet pun accent pe noile scaune față și spate, care ar trebui să facă călătoriile mai plăcute și mai puțin obositoare.
Noul Impala se bazează pe o platformă reînnoită pe care o împărtășește cu Cadillac XTS, iar producătorul susține că utilizarea acestuia va contribui la o îmbunătățire semnificativă a siguranței în timpul condusului. În aceeași direcție, va funcționa și un șasiu semnificativ mai rigid, ca o suspensie rafinată. Protecția sporită împotriva zgomotului va contribui și la senzația plăcută de condus, deoarece GM spune că Impala va deveni „cel mai silențios sedan Chevrolet vreodată”.
Când vine vorba de motorizare, accentul va fi pus mai mult pe economie, și nu atât pe performanță, cum a fost cazul Impala anterioare cu motor V8. Tradus din limbajul american, asta înseamnă că General Motors va instala un motor Ecotec cu 4 cilindri de 2,5 litri cu o putere de 197 CP în versiunea de intrare a acestui model, care va fi asociat cu o transmisie automată în 6 trepte cu tracțiune față. .
Apoi vine versiunea eAssist cu așa-numita „mild hybrid drive” (Mild-hybrid). Mai exact, este un sistem pe care GM îl instalează în alte câteva modele (Buick LaCrosse, Regal și Chevrolet Malibu).
Acest model este alimentat de un motor Ecotec de 2,4 litri, 4 cilindri, 182 CP, asociat cu un motor/generator electric în loc de un alternator clasic, pentru a ajuta la pornirea mașinii, a oferi putere suplimentară la depășire și a alimenta diverse sisteme electrice (și un litiu de capacitate mică – bateria Ionică situată în spatele vehiculului), care reduce toate consumul de combustibil, care ar trebui să fie în jur de 6,7 l/100 km pe drum deschis.
Cel mai puternic model din gamă va fi propulsat de un motor V6, dar de data aceasta va fi ultimul motor de 3,6 litri al GM cu o putere de 307 CP. Același motor este instalat în actualul Impala și este, de asemenea, asociat cu o transmisie automată cu 6 trepte și tracțiune față.
În timp ce majoritatea concurenților au făcut progrese semnificative în ceea ce privește siguranța, Impala a rămas în urmă din cauza vechimii sale, dar totul se va schimba odată cu noul model a cărui dezvoltare a adus o serie întreagă de inovații în domeniul activ și pasiv al siguranței. Mai precis, Impala va oferi clienților până la zece airbag-uri, sisteme avansate de asistență a șoferului precum avertizare pentru unghiul mort, control adaptiv al vitezei de croazieră care va putea opri complet vehiculul, asistență la parcare în marșarier, sistem de avertizare a coliziunii înainte cu funcție de frânare automată etc.
Noul Impala va ajunge pe piață și va fi produs la uzina Chevrolet Hamtramck, Michigan, unde este produs și Volt, și Oshawa, Ontario. Din câte se știe, sosirea acestei mașini pe piețele europene nu este planificată.