Chrysler SRT Viper nu va aduce noul Dodge SRT Viper în Europa

Săptămâna trecută, la New York,Chrysler SRT Viper a prezentat o nouă generație a legendarei „otrăviri”. De data aceasta, Viper-ul nu se mai află sub insigna Dodge, ci filiala de tuning a Chrysler SRT. Mulți vor spune că este mai puțin important având în vedere că Viper, conform unor rapoarte, a fost amenințată nu cu mult timp în urmă cu încetarea completă a producției. 

Ca una dintre victimele crizei financiare încă actuale este cu siguranță Chrysler-ul american. Nu vom intra în cât de mult au ascuns americanii o astfel de întorsătură a evenimentelor de ei înșiși (faliment cu reorganizare), și cât de mult a fost dincolo de controlul lor, dar Chrysler, Dodge și Viper sunt încă acolo și în fiecare zi arată mai optimiști față de viitor. . 

Cel puțin așa putem concluziona din premiera noii generații a unui fel de icon al industriei auto americane, Viper. Acest model, ajuns la a cincea generație, nu se mai află sub insigna Dodge, ci sub așa-numita al tunerului intern SRT (Street and Racing Technology) care, pe lângă „sa” Viper, va oferi și mai multe Dodge-uri, Jeep-uri și Chrysler.

Chrysler SRT Viper

Când vine vorba de styling există mari surprize în noul Viper. Am sperat că americanii cu o nouă generație de modele mai îndrăznețe vor decide să-și arate dorința pentru o nouă direcție, dar este, așa cum se spune adesea, evoluția liniilor anterioare. Nu este rău în sine, dar aici… Cu toate acestea, trebuie să recunoaștem că designul exterior este un amestec plăcut de proporții și linii clasice Viper cu multe detalii moderne și foarte atractive, iar în unele părți influența pozitivă a noului ” șef” se simte limpede, al Fiat-ului italian. 

Mai mult, unele elemente de interior de la modelele Ferrari și Maserati au fost încorporate în interior. De asemenea, cabina pasagerilor este mai rafinată, orientată spre sport pentru șofer, se folosesc materiale de calitate superioară, iar calitatea producției a crescut nemăsurat, la fel ca și designul interior general. Același lucru este valabil și pentru spațiul oferit pe scaunele din față, unde șoferul și pasagerul se vor simți acum mai confortabil: sunt instalate scaune sport Sabelt de mai bună calitate realizate dintr-o combinație de Kevlar și fibră de sticlă, în care poți sta mai jos, scaunele pot fi reglate mai mult decât înainte, acoperișul cu bule duble oferă mai mult spațiu pentru cap și similar.

Chrysler SRT Viper

Chrysler însuși recunoaște că fanii Viper le-au subliniat adesea, pentru a spune ușor, interiorul inadecvat, astfel încât noul model este mult mai confortabil și mai luxos decât predecesorul său și s-a acordat atenție tuturor: de la fire, diverse decorațiuni până la vibrațiile motorului, izolarea fonică, sunetul sistemului de evacuare. De asemenea, echipamentul este mai potrivit pentru o mașină ca aceasta, și se pune un accent deosebit pe infotainment, unde sistemul audio avansat, ecranul central mare și noua culoare ies în evidență tabloul de bord (ecran), care poate fi personalizat în mare măsură. 

Noul Viper va fi disponibil în opt culori exterioare, mai multe combinații interioare, iar clienții vor putea alege trei culori ale dungilor populare. Există, de asemenea, roți standard de 18 inci în față și roți de 19 inci în spate (disponibile în mai multe variante) cu anvelope Pirelli P Zero în dimensiunile 295/30ZR18, sau P355/30ZR19. Desigur, trebuie menționat și faptul că Viper va fi disponibil în versiunile entry-level, Viper și GTS, care vor veni cu mai multe echipamente, ESP mai avansat, precum și pachetul sportiv SRT Track. 

Chrysler SRT Viper

Noul Viper este propulsat de familiarul motor V10 de 8,4 litri aspirat natural. Este o unitate complet rafinată din generația anterioară, care acum dezvoltă mai multă putere și cuplu și este și mai ușoară (11,5 kg). Cu alte cuvinte, puterea acestui motor este de 477 kW (649 CP) la 6150 rpm, în timp ce cuplul maxim este de 814 Nm la 4950 rpm. Aceasta înseamnă că motorul revizuit este acum cu 36 CP mai puternic, în timp ce cuplul său a crescut cu 54 Nm, ceea ce face, de asemenea, din Viper mașina cu cel mai mare cuplu dintre modelele cu aspirație naturală. 

Acest motor este asociat cu o transmisie manuală nouă și mai avansată din toate punctele de vedere, cu 6 trepte, în timp ce tracțiunea este, desigur, către roțile din spate și există și un blocare a diferențialului. Caracteristici de conducere mai bune vor fi asigurate de sistemul ESP și așa-numitul controlul lansării (împreună pentru prima dată într-un Viper), care va avea patru moduri de operare (Full-on, Track, Sport și Full-off) în versiunea GTS și două (Nn și Off) în modelul de intrare. De asemenea, trebuie menționat noul șasiu mai rigid (+50%), calea extinsă a roților, noua servodirecție hidraulică, suspensie adaptivă mai ușoară, frâne Brembo mai avansate și distribuția aproape perfectă a masei de 49,6 / 50,4. 

Performanța, adică viteza maximă și accelerația de până la 100 km/h, nu au fost anunțate deocamdată și același lucru este valabil și pentru consumul de combustibil. Dar, dacă ținem cont de faptul că noul model este puțin mai ușor decât predecesorul său (cu aproximativ 45 kg), ceea ce poate fi atribuit în primul rând producției mai avansate și utilizării mai mari a materialelor ușoare, precum aluminiul (uși) și fibrele de carbon (acoperiș), capacul motorului și portbagajul și proprietăți aerodinamice mai bune, este clar cum noul Viper își va depăși predecesorul, care în versiunea de bază a ajuns la 310 km/h și a accelerat până la 100 km/h în 4 secunde. 

Noul Viper va fi produs la uzina Conner Avenue din Detroit, care a fost casa acestui model din 1995. Chrysler și SRT susțin că este un vehicul mult mai avansat, care va putea atrage un cerc mult mai larg de mașini sport. Atât fanii vor fi pasionați atât de conducerea sportivă, precum și profesioniștii adevărați pot simți foarte bine volanul. Și anume, odată cu lansarea noii generații, SRT a prezentat și versiunea de curse GTS-R, care va concura în Campionatul American de la Le Mans.

Vezi și

Ferrari F12 Berlinetta 6.3 V12 (740 CP)

La Salonul Auto de la Geneva Ferrari F12 Berlinetta, a prezentat succesorul lui 599 GTB …

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații vă putem ajuta?
Call Now Button