Citroën C4 apare acuma si cu o varianta electrica

Este vorba despre modelul Citroën C4 , dar și ediția sa electrică, care se numește ë-C4 X. Numele în sine dezvăluie că este o nouă ediție a binecunoscute linii de modele C4 .

Mai mult spațiu în portbagaj

Desigur, toate îndoielile sunt confirmate de cifre și practic, dacă ne uităm puțin mai bine la fotografii, dar și la datele tehnice, putem observa că cele mai importante modificări au avut loc în partea din spate a vehiculului, în timp ce restul au rămas identic.

Citroën C4

Având în vedere că C4 este un fel de crossover, ediția sa X este aici pentru a atrage cumpărători care caută ceva mai mult spațiu, în primul rând în portbagaj. Și anume, portbagajul are un volum de 380 de litri și nu este un spectacol, așa că la Citroën s-au hotărât să dea un pic de impuls părții din spate. Astfel, C4 X a câștigat încă 24 de centimetri în spate, ceea ce înseamnă că lungimea totală este acum de 460 de centimetri. Acest lucru s-a reflectat și în volumul portbagajului. A primit încă 130 de litri. Nu este ceva extraordinar, dar se spune că îi face pe oameni fericiți.

Poate ușa ar fi putut fi mai bună

Cu toate acestea, sunt de părere că ar fi trebuit să rezolve un lucru mult mai bine, și anume, acea parte din spate înclinată a acestui crossover fastback nu a adus o a cincea ușă, ci un hayon clasic, înseamnând că spațiul disponibil pentru bagaje este semnificativ mai mic. Acest lucru va fi resimțit cu siguranță de familiile care au nevoie să găzduiască cărucioare pentru copii, precum și utilizatorii de afaceri care folosesc vehiculul pentru călătorii și atunci când portbagajul este folosit pentru a găzdui mai multe valize de călătorie.

Citroën C4

Dacă ne uităm la celelalte dimensiuni, vedem că nu există schimbări semnificative. Lățimea vehiculului este aceeași – 203,2 cm. Înălțimea a rămas aceeași – 152,5 cm. 

Desigur, au fost create pe aceeași platformă cu un ampatament de 267 cm. Adică cu 11,7 cm mai scurt decât deja menționatul model Peugeot 408. În lungime totală, Citroën C4 este mai scurt cu 8,7 cm. Cu toate acestea, 408 este mai jos cu 4,7 cm, ceea ce îi conferă mai multă sportivitate, care este firul de ghidare al modelului cu sigla leului.

Faruri si bara de protectie noi

În concordanță cu noul capăt din spate, există și noi stopuri LED, care sunt amplasate de fiecare parte a deschiderii portbagajului și trec prin liniile sculptate ale capacelor portbagajului. Se termină în formă de săgeată în fața ușii din spate, pe care ei doresc să sublinieze și mai mult dinamica. Noua bară de protecție are o adâncitură centrală pentru plăcuța de înmatriculare, iar partea inferioară a barei de protecție este finisată în negru mat.

Citroën C4

În gama de produse Citroën, C4 X va ocupa astfel spațiul dintre deja cunoscutul model C4, dar și C5 X ceva mai mare , care trebuie să lupte pentru clienți, pentru că este în continuare un model al cărui preț este mai mare. Cu toate acestea, trebuie să știți că C5 X este modelul de top al acestui producător francez.

Sunt schimbări și în interior

Deși am menționat cu un moment în urmă că C4 și C4 X diferă în primul rând în noua parte din spate, mai există și alte diferențe. Astfel, C4 X se laudă cu cea mai recentă generație de interfață multimedia. Este sistemul MyCitroën Drive Plus, care oferă clienților un pachet cuprinzător de funcții de conectivitate și servicii conectate, și a avut premiera pe modelul C5 X.

Citroën C4

„Suntem încântați de oportunitățile prezentate de noile modele ë-C4 X și C4 X. Credem că vor contribui semnificativ la prezența mărcii noastre și la obiectivele de creștere a vânzărilor, în special pe piețele internaționale și în Europa”, a declarat Vincent Cobée, Citroën Brand Director. „Mulți clienți ne-au dat încredere că își doresc un înlocuitor accesibil, responsabil și rafinat pentru compacte și SUV-uri din segmentul vehiculelor de dimensiuni medii, iar aceasta este cea mai bună încercare a noastră de a le îndeplini dorința”.

Și unde au dispărut monovolumele?!

Eu, în schimb, sunt surprins de o astfel de orientare către versiunile fastback, și în același timp scoțând din ofertă numeroase monovolume. Parcă dispar familiile și nu au nevoie să transporte mai multe lucruri. Utilitatea unor astfel de mașini nu este prea mare. Poate că ideea este să ne gândim la portbagaj și cutii de acoperiș pentru astfel de nevoi. Cu toate acestea, trebuie avut în vedere că astfel de situații perturbă semnificativ aerodinamica vehiculului, ceea ce se resimte și în creșterea consumului.

Citroën observă că gama de opțiuni de conducere este aproape aceeași cu modelul C4. Aceasta înseamnă că sunt disponibile motoarele turbo pe benzină de 1,2 litri cu 102 și 131 CP și BlueHDi de 1,5 litri cu 131 CP. Desigur, oferta este diferită pentru piețele individuale. Cele care sunt mult mai dezvoltate decât ale noastre nu vor oferi modelul C4 X, ci doar ë-C4 X. Deocamdată vorbim despre Austria, Belgia, Luxemburg, Olanda, piețele nordice și baltice, precum și Portugalia și Marea Britanie.

Pentru unii, doar electricitate…

Cumpărătorii acestui model au la dispoziție cunoscuta ofertă electrică a grupului Stellantis. Este un motor electric de 100 kW, sau 136 CP, care este alimentat de o baterie litiu-ion de 50 kWh. Se presupune că poate oferi o autonomie de până la 360 km, cu o viteză maximă de 150 km/h și există și 260 Nm de cuplu maxim. Garanția bateriei este de 8 ani, sau până la 160 de mii de kilometri, iar 70% din capacitatea sa inițială este garantată.

Noile modele ë-C4 X și C4 X pentru toate piețele vor fi produse exclusiv în Europa, la uzina Stellantis Villaverde din Madrid. 

Vezi și

Experiența utilizatorului Mercedes Benz

Mercedes Benz la expoziția centrală a zonei Mercedes la recentul salon de electronice de consum …

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații vă putem ajuta?
Call Now Button