Citroën C5 X este o invitatie la calatorii

Citroën C5 X este o combinație între o limuzină elegantă, un break dinamic și o poziție ridicată a modelului SUV. Suspensia activă Advanced Comfort și scaunele contribuie la confortul călătoriei.

Nu s-a întâmplat o dată ca Citroën să spună că a lăsat unul dintre modele să treacă în uitare, iar apoi câțiva ani mai târziu să-l reînvie din nou, deși într-o ediție oarecum diferită, mai modernă. Așa este după modelul C4, acum și cu modelul C5. După ce nu a mai fost pe piață de câțiva ani, acum a revenit. Și anume, in această dimineață la premiera digitală, producatorul francez a dezvăluit noutăți despre modelul care va purta numele C5 X.

Citroën C5 X

Noul model reprezintă un segment de crucișătoare rutiere cu un aspect autentic care aduce o combinație între o limuzină și un break, adică o soluție inovatoare în deplină concordanță cu tradiția mărcii Citroën. Noul tip de performanță va fi disponibil cu motor pe benzină sau hibrid plug-in și pune accent pe modernitate, atitudine și inovație, care sunt caracteristici foarte importante așteptate de clienții din acest segment, dar și de clienții din segmentul SUV-urilor. În cei mai simpli termeni, noul Citroën C5 X este un model al cărui concurent inițial ar putea fi Peugeot 508 RHX, dacă ar fi încă la vânzare.

C5 X aduce suspensia activă Citroën Advanced Comfort, care contribuie la un nivel extrem de ridicat de confort la volan, pentru care acest producător francez este cunoscut de mulți ani. Datorită interiorului spațios, dotat cu scaunele distinctive Advanced Comfort și nivelului ridicat de spațiu, în special în al doilea rând de scaune, acest vehicul face semn să călătorească. Portbagajul are un volum de 545 litri și răspunde pe deplin așteptărilor clienților cărora le plac rulotele. Versiunea cu motor plug-in cu modul ë-Comfort pentru conducerea electrică de zi cu zi accentuează și mai mult senzația de conducere fără griji.

Citroën C5 X

Sentimentul de confort în vehicul a crescut de zece ori datorită tehnologiilor avansate care simplifică conducerea, precum un head-up display extins, numeroase sisteme de asistență la condus care reduc efortul mental al șoferului (cum ar fi sistemul Highway Driver Assist), o nouă comunicare interfață și conținut de divertisment care constă dintr-un ecran tactil central de înaltă rezoluție de 12 inci, recunoaștere naturală a vorbirii și afișare a informațiilor folosind widget-uri care pot fi personalizate după preferințele dumneavoastră, la fel ca pe o tabletă.

O siluetă modernă în segmentul tradițional D

La prima vedere, C5 X provoacă surpriză și încântare în segmentul D destul de tradițional. Cu designul său expresiv, C5 X arată clar cum a fost inspirat de conceptul vehiculului CXperience prezentat la Salonul Auto de la Paris în toamna anului 2016. Legătura dintre aceste două modele este vizibilă și în nume. Silueta lui C5 X este vizibilă la prima vedere. Design expresiv, culcare fermă pe roți, robustețe și atractivitate, acestea sunt caracteristicile sale. Există și un hayon care unește sedanul și break-ul și adaugă elemente tipice SUV-urilor. O atenție deosebită a fost acordată aerodinamicii noii siluete.

Citroën C5 X

Capacul lung al motorului, liniile fluide și aerodinamice, liniile laterale înalte ale caroseriei și inscripția de deasupra roților din spate îi conferă un caracter izbitor și dinamic și sunt, de asemenea, amintiri ale diferitelor modele de înaltă clasă care au marcat istoria mărcii Citroën. Toate caracteristicile practice ale break-ului sunt ascunse în spatele hayonului: o deschidere largă și funcțională și un prag scăzut de încărcare care permit utilizarea de zi cu zi simplă și practică.

Un amestec de concepte dovedite

Poziția ridicată a lui C5 X este obținută prin ridicarea șasiului în comparație cu sedanul tradițional și roți cu diametru mare de 720 mm echipate cu anvelope de 19 inci „Tall & Narrow” pe majoritatea modelelor, rezultând un scaun ridicat al șoferului care garantează un nivel mai ridicat de siguranță și vizibilitate mai bună, care este o caracteristică pe care cumpărătorii de SUV-uri o apreciază foarte mult. Ampatamentul de 2785 mm garantează spațialitate excelentă în spatele vehiculului, iar în plus sunt mari dimensiuni exterioare: lungime de 480,5 centimetri, lățime de 186,5 cm si înălțime de 148,5 cm, ceea ce il face un adevărat reprezentant al segmentului D.

La fel ca modelul C4 recent introdus, noul C5 X are o nouă semnătură luminoasă în formă de V în față și în spate. O semnătură ușor de recunoscut, care indică imediat marca Citroën, constă în faruri cu LED-uri pe toată gama. Deoarece semnătura este vizibilă atât ziua, cât și noaptea, ea subliniază și mai mult silueta neobișnuită a lui C5 X.

Interiorul lui C5 X emană căldură, lipsă de griji și spațiu, iar volumul său mare, confortul, accentul unic pe detalii și caracterul practic vă invită să conduceți. Eleganța și confortul combinate cu o tehnologie inovatoare, dar discretă sunt principalele caracteristici ale acestui vehicul confortabil. C5 X oferă stiluri autentice de design interior care permit modelarea interiorului în funcție de dorințele utilizatorului. Accentul este pus pe materiale calde, elemente coordonate, și s-a acordat mare atenție detaliilor.

Nivel ridicat de confort

Scaunele Advanced Comfort, deja prezentate în modelul C4, stabilesc standardul în confortul scaunelor pentru a vă face să vă simțiți ca în camera de zi. Acestea oferă un confort unic de așezare, precum și un confort vizual datorită unor învelișuri căptușite specifice, care seamănă cu un topper de saltea. Confortul la condus și confortul scaunului sunt obținute datorită materialelor de înaltă densitate și spumei structurate groase care permit relaxarea chiar și după călătorii lungi.

Un element exclusiv al mărcii Citroën, suspensia Citroën Advanced Comfort, vine și pe vehiculul C5 X și își propune să realizeze o experiență de condus ca pe un covor zburător și, datorită acestuia, toate obstacolele, găurile, canalele, barierele și alte nereguli de pe drumuri pot fi traversate cu ușurință. Versiunea plug-in a lui C5 X a mers un pas mai departe prin introducerea suspensiei active Citroën Advanced Comfort. Cele trei moduri posibile de control al suspensiei îmbunătățesc eficiența de lucru a limitatoarelor hidraulice progresive prin slăbirea suspensiei în continuare în timpul conducerii, pentru a crea impresia de „plutire” deasupra drumului și oferă de zece ori mai multă eficiență, în special în viraje.

Spațialitate în multe feluri

Spațiul a fost în centrul atenției la dezvoltarea lui C5 X. Scaunele confortabile și un tablou de bord elegant în partea din față a vehiculului creează un spațiu de locuit mare și confortabil. În spatele spațios, vă puteți odihni și relaxa datorită spațiului extrem de mare pentru picioare, lățimii suficiente și înălțimii interioare considerabile. Spațialitatea este subliniată și mai mult de o bună iluminare, care se realizează printr-o suprafață vitată continuă care se întinde pe toată lungimea vehiculului, inclusiv pe geamurile din spate, precum și printr-o trapă mare din sticlă care lasă să pătrundă cantități uriașe de lumină. Pentru a face călătoriile cât mai relaxate, s-a acordat o atenție deosebită acusticii, mai ales prin alegerea geamurilor față și spate multistrat care izolează sunetul și asigură o izolare excepțională de sunetele externe.

Aspectele practice sunt gândite până la cel mai mic detaliu. Pentru a atrage în principal clienții europeni care caută versatilitate, portbagajul lui C5 X este modelat după vagoane, atât ca dimensiuni, cât și ca tratament special. Există un volum uriaș de încărcătură de 545 l, o podea plată care când bancheta din spate este pliată creează un volum util de până la 1640 l, o deschidere largă și funcțională, un prag scăzut și o formă adecvată. Raftul portbagajului este conectat la hayon pentru o încărcare ușoară, în timp ce hayonul motorizat are o funcție de deschidere „mâini libere”, astfel încât să îl puteți închide sau deschide cu ușurință atunci când aveți mâinile pline. Interiorul conține compartimente ingenioase de cea mai bună calitate, astfel încât toate obiectele de zi cu zi pot fi depozitate sau ascunse.

Motor pe benzină și hibrid plug-in

C5 X oferă un motor potrivit pentru toate scopurile, pentru angajamentele de zi cu zi și pentru situații neplanificate, fără restricții și cu libertate deplină, și acesta este motorul plug-in. Acel motor de 225 CP oferă plăcerea de a porni motorul și de a accelera într-o liniște completă fără a emite nici un gram de CO2, cu capacitatea de a conduce mai mult de 50 de km în modul complet electric. Autonomia în modul electric este adaptată la conducerea zilnică obișnuită a utilizatorului și se poate atinge o viteză de 135 km/h.Citroën C5 X cu motor plug-in reprezintă mobilitatea electrică tehnologică și modernă, care oferă confort suprem și versatilitate de utilizare.

Mobilitatea în clasa ë-Comfort filtrează orice formă de zgomot din exterior și creează un sentiment de izolare față de drum și de lumea exterioară, pace și securitate deplină, ca într-un cocon. Funcționarea silențioasă, fluiditatea la pornirea vehiculului, plăcerea de a conduce, suspensiile moi, scaunele confortabile Advanced Comfort, atenuarea vibrațiilor în interiorul vehiculului, ergonomie și ușurință în gestionarea interfețelor și a serviciilor oferite – toate acestea contribuie la un nivel mai ridicat de confort pentru toți pasagerii din vehicul.

Citroën C5 X introduce tehnologii de calitate pentru a face călătoriile mai calme, mai sigure și chiar mai distractive. Există o tehnologie inovatoare care este la îndemână: un afișaj head-up augmentat care proiectează informații utile (în culoare și format mare) la nivelul ochilor pe parbriz, reprezentând astfel primul pas către realitatea augmentată. Este o tehnologie modernă introdusă pe conceptul vehiculului 19_19 care oferă o călătorie mai calmă și mai relaxată: șoferul nu mai trebuie să-și ia ochii de la drum pentru a obține informațiile necesare.

Tehnologie modernă și utilă

Există, de asemenea, o nouă interfață de comunicare în vehiculele Citroën, care pune accent pe conectivitate, constând dintr-un ecran tactil de înaltă definiție de 12 inci, patru porturi USB C și opțiuni de încărcare wireless pentru smartphone, se actualizează în timp real prin cloud și se conectează prin oglindire ecran fără a fi nevoie să conectați un smartphone. Interfața sa este concepută ca o tabletă cu ecran tactil: opțiuni de personalizare, setări generale și de afișare, widget-uri pe ecranul de start. Acest sistem are o funcție eficientă și simplă de recunoaștere naturală a vorbirii, un asistent personal care înțelege ce i se spune, răspunde la întrebări și execută comenzi, precum asistentul personal prezentat pe vehiculul concept 19_19.

Citroën C5 X

Există și tehnologie modernă în ceea ce privește sistemele de asistență la conducere care funcționează datorită diverselor componente instalate pe tot vehiculul: radare, camere și senzori, oferind astfel cele mai bune de pe piață în ceea ce privește sistemele de conducere semi-autonomă Nivelul 2 în conformitate cu reglementările în vigoare. Este vorba despre Highway Driver Assist, care constă dintr-un control de croazieră adaptiv cu funcție Stop & Go și un sistem de asistență pentru menținerea benzii de rulare: șoferul nu mai trebuie să gestioneze viteza sau banda, deoarece vehiculul preia toate aceste funcții.

Există, de asemenea, numeroase alte sisteme care facilitează conducerea zilnică, cum ar fi monitorizarea unghiului mort pe rază lungă de acțiune, Rear Cross Traffic Alert (un sistem de recunoaștere a pericolelor din apropiere la mers înapoi), sistemul Top 360 Vision care facilitează managementul prin afișarea mediului extern pe un tabletă cu ecran tactil sau un sistem de intrare și pornire fără cheie care încuie și deblochează automat ușile atunci când șoferul se apropie sau părăsește vehiculul.

Vezi și

Cel mai nou concept Mercedes Benz Vision EQXX

Mercedes Benz Vision EQXX principala sa „problemă” este autonomia, adică problema timpului de încărcare a …

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații vă putem ajuta?
Call Now Button