Mercedes Benz SL premiera noii generații a clasei a avut loc la NAIAS din Detroit, dar este deja evident că aceasta este o mașină care s-ar putea impune foarte ușor ca lider nou/vechi al segmentului său.
Povestea SL a început în urmă cu 60 de ani. Prin el Mercedes a prezentat câteva dintre cele mai impresionante mașini ale sale. Sarcina noutății complet nou create este de a continua dezvoltarea imaginii SL ca o combinație excelentă de caracteristici sportive, stil și confort, precum și un model care, cu multe soluții și tehnologie avansată, deschide calea nu numai în ceea ce privește segmentul dar și în lumea industriei auto în general.
Noul Mercedes Benz SL le va oferi proprietarilor săi o „experiență de condus pasională și rafinată”. Practic, deși se bazează pe o nouă platformă, a șasea generație s-a abătut doar puțin de la rețeta dovedită a predecesorului său. În conformitate cu obiceiurile segmentului, noul R231 SL (desemnarea fabricii) este propulsat de două motoare pe benzină amplasate longitudinal în față, în timp ce propulsia este, desigur, pe roțile din spate.
În general, noul SL are suprafețe semnificativ mai curate și linii mai îndrăznețe decât predecesorul său. O parte din designul său este inspirată de modelele din anii 60 și 70 ai secolului trecut, iar SLS a avut o mare influență, care este vizibilă mai ales în capacul motorului mai vertical și mai pronunțat. Potrivit Mercedes, liniile exterioare sunt și ele destul de funcționale.
Și anume, conform declarațiilor oficiale, această mașină este cea mai eficientă din segmentul său în ceea ce privește proprietățile aerodinamice și nivelul de zgomot generat de vântul în interiorul cabinei, și chiar și când vine vorba de intrarea vântului în habitaclu în timp ce conducând cu plafonul în jos.
SL este un coupe-cabriolet clasic în proporțiile sale, al cărui interior poate găzdui doar șoferul și pasagerul, dar spațiul oferit acestora este mai mult decât suficient. Acest lucru se datorează faptului că dimensiunile noii generații de 4617 x 1877 x 1315 au crescut semnificativ (lungime + 50 mm, lățime + 57 mm). Deocamdată, știm atât de multe despre calitatea materialelor folosite și a amenajării interioare, cât și despre ergonomia acestuia, cât se poate observa în pozele și videoclipurile atașate, dar nu trebuie să ne îndoim de declarațiile oficiale că un pas mai departe a fost făcut și în acest caz.
Prea multe cuvinte nu ar trebui consumate nici măcar pe echiparea bogată a acestei mașini, pentru că o listă detaliată ar fi oricum prea lungă. La fel este și posibilitatea de personalizare a interiorului, infotainment (unde iese în evidență sistemul Comand cu ecran color de 7 inci) și același lucru este valabil mai ales pentru echipamentele de siguranță, despre care într-adevăr se poate scrie un articol separat. Tot ce aveți nevoie și mai mult este aici, aveți încredere în noi. De la sistemul Pre-Safe la Active Parking Assist.
Cu toate acestea, trebuie menționat că noul SL va fi primul automobil echipat cu sistemul Magic Vision Control pentru spălarea parbrizului, adică ștergătoare în ale căror lame (pe ambele părți) există deschideri pentru lichidul de spălare, ceea ce crește eficiența spălării și aproape elimină orice posibilitate de udare a spațiului pentru pasageri atunci când plafonul este coborât. Optional, aceste perii pot fi încălzite, ceea ce înseamnă lichid de spălat încălzit, atât rezervorul cat si liniile acestuia.
În ceea ce privește acoperișul, spre deosebire de o bună parte a concurenței, acest model este echipat cu un acoperiș dur pliabil care are un cadru de magneziu (cu 6 kg mai ușor decât în generația anterioară), iar ca dotare opțională este posibil să comandați la fel și cu sistemul Magic Sky, adică un acoperiș panoramic electrocromatic și un acoperiș panoramic obișnuit. Este nevoie de mai puțin de douăzeci de secunde pentru a coborî sau ridica acoperișul.
Una dintre noutățile SL o reprezintă difuzoarele sistemului Frontbass situate în compartimentul frontal (între cabina pasagerilor și compartimentul motor). Și anume, acestea sunt amplasate astfel încât spațiul pentru picioare să acționeze ca un amplificator natural de sunet cu forma sa, iar rezistența mai mare a structurii decât cea a ușii reduce distorsiunea.
Cel mai mare progres tehnologic în comparație cu predecesorul său se află sub piele. Noul SL va fi primul model produs în serie de Mercedes Benz SL , bazat pe o construcție aproape în întregime din aluminiu, ceea ce îi va permite să fie cu 125 (SL 500) și 140 (SL 350) kg mai ușor decât predecesorul său, în timp ce rigiditatea sa la torsiune este de 20% superior. O parte din aceasta se datorează și metodelor avansate de fabricație, adică conectarea diferitelor părți ale structurii în funcție de sarcinile la care sunt expuse îmbinările lor. Toate acestea au avut un efect asupra creșterii semnificative a siguranței.
Majoritatea suprafețelor caroseriei sunt, de asemenea, realizate din aluminiu, cu excepția carcasei motorului din plastic (așa-numitul „nas moale” pentru o protecție sporită a pietonilor) și a stâlpilor A și a cadrului parbrizului, care sunt realizate din oțel ales pentru răsturnarea mare. putere. Apropo de material, sa zicem ca este din magneziu, pe lângă acoperiș este realizată și compartimentarea spate dintre pasager și portbagaj.
La începutul vânzării, gama de motoare va consta în două motoare pe benzină cu injecție directă, care vor oferi o creștere semnificativă a economiei față de modelul anterior. Mai precis, V6 de 3,5 litri din versiunea de intrare a lui SL 350 va dezvolta o putere de 225 kW, adică 306 CP la 6.500 rpm și un cuplu maxim de 370 Nm între 3.500 și 5.250 rpm.
Noul motor va oferi un cuplu ceva mai mare și va accelera SL până la 100 km/h cu 0,3 secunde mai rapid, adică în 5,9 secunde. Cu toate acestea, consumul mediu va fi în jur de 7,1 l/100 km (- 29% față de predecesorul).
SL 500 este propulsat de un V8 bi-turbo de 4,7 litri care dezvoltă o putere de 320 kW, adică 435 CP (+ 12% față de predecesorul său) la 5250 rpm și un cuplu maxim de 700 Nm (+ 32% față de predecesorul său) care este disponibil între 1800 și 3500 rpm. Cu acest motor, SL va accelera până la 100 km/h în doar 4,6 secunde (-0,8 s), în timp ce consumul mediu de combustibil va fi în jur de 9,1 l/100 km (- 22% față de predecesorul său).
Ambele motoare sunt asociate standard cu sistemul Stop&Start și cu o transmisie automată cu 7 trepte optimizată suplimentar, în timp ce conducerea este efectuată pe roțile din spate. Active Body Control hidraulic auto-reglabil de la Mercedes va fi disponibil opțional. Să mai spunem că sistemul de direcție vine cu o nouă servodirecție electromecanică adaptivă.
Noul Mercedes-Benz SL va fi un adevărat reprezentant al mărcii sale de lungă durată. Și anume, SL înseamnă Sport (sau Sportlich) și Leicht, adică sportiv și ușor, iar noul model este într-adevăr mai sportiv și mai ușor decât predecesorul său.