Cel mai nou concept Mercedes Benz Vision EQXX

Mercedes Benz Vision EQXX principala sa „problemă” este autonomia, adică problema timpului de încărcare a bateriilor. Accentul producătorilor de automobile mai mult sau mai puțin cunoscuți, precum și al celor care abia intră în această lume, este cu siguranță asupra modului de a oferi pieței un vehicul care să aibă cea mai mare acoperire posibilă. Prezentările de vehicule noi care nu pun accent pe bateriile încorporate, adică gama disponibilă a noului vehicul, sunt rare.

Continuarea viziunilor din trecut

A fost similar, dar semnificativ diferit, aseară la prezentarea modelului concept Mercedes-Benz Vision EQXX. Din punct de vedere al designului, este un vehicul care urmează niște „concepte vechi”, dar și o viziune. Și anume, Vision EQXX amintește irezistibil de Mercedes Concept IAA prezentat în urmă cu șase ani. Are puncte de contact cu modelul 1XL de 1 litru al Volkswagen, ale cărui viziuni au început acum douăzeci de ani. Este un vehicul care consumă un litru de combustibil la 100 de kilometri.

Concept Mercedes Benz Vision EQXX

Este asemanator acum cu modelul Mercedes-Benz Vision EQXX, care are un consum de 10 kWh de energie electrică, ceea ce ar trebui sa fie echivalent cu consumul de 1 litru la vehiculele convenționale. Este ca și cum ai lăsa uscătorul de rufe să funcționeze puțin mai mult de 3 ore, sau ai folosi un fier de călcat timp de 5 ore, sau ai privi un televizor LED de 50 de inci timp de aproximativ 100 de ore.

Mercedes-Benz subliniază că Vision EQXX ar trebui să aibă o autonomie de peste 1.000 de kilometri, așa că se dovedește că necesită o încărcare pe lună. Și anume, statisticile oficiale arată că șoferul european mediu parcurge doar 12.000 de kilometri pe an, spre deosebire de șoferul chinez care parcurge 20.000 de km și șoferul american care parcurge 21.600 de km. Dar după câteva fapte interesante, să revenim la viziunea noului concept vehicul în sine.

Faptul că Vision EQXX ar trebui să fie cel mai eficient Mercedes-Benz realizat vreodată cu o autonomie de peste 1000 km nu se bazează pe instalarea unei baterii „turbo mare”, ci pe o utilizare mai eficientă a energiei. Prin urmare, se pune accent pe o pierdere cât mai mică de energie. Plecând de la designul în sine, care aduce un coeficient de rezistență la aer de doar 0,17. Aceasta este o informație excelentă dacă ne gândim că modelul serial EQS are un coeficient de rezistență de 0,20. În călătoriile lungi, un vehicul electric tipic folosește aproximativ două treimi din energie doar împingând prin aer. Astfel, o reducere a coeficientului de rezistență a aerului de numai 0,01 mărește domeniul cu aproximativ 2,5%.

Concept Mercedes Benz Vision EQXX

Pe lângă design în sine, managementul inteligent al energiei este beneficiat semnificativ de greutatea mai mică a vehiculului, anvelopele cu rezistență ultra-scăzută la rulare, precum și de faptul că acoperișul este acoperit cu panouri solare. Deocamdată, aceștia nu au capacitatea de a încărca bateria vehiculului, care este folosită pentru pornirea vehiculului, dar furnizează consumatorii de pe vehicul cu energia acesteia. Acest lucru folosește automat mai puțină energie de la baterie în acest scop și în cele din urmă are ca rezultat o eficiență mai mare. Aceste 117 celule solare fac posibilă creșterea autonomiei cu 25 de kilometri în călătoriile mai lungi.

Experiențe din Formula 1

În plus, Vision EQXX folosește o baterie cu o capacitate similară cu modelul de serie EQS – 100 kWh. Este însă o nouă generație care aduce o densitate de energie de aproape 400 Wh/l. Așa că acum întregul pachet necesită chiar și 50% mai puțin spațiu și, în același timp, este cu 30% mai ușor. În final, cântărește 495 de kilograme, așa că poate fi instalat cu ușurință într-un vehicul cu dimensiuni mai mici decât modelul EQS.

Concept Mercedes Benz Vision EQXX

Se presupune că bateriile au fost produse de compania chineză CATL, precum și cele pentru EQS, iar specificul constă în creșterea proporției de siliciu în anod. De asemenea, a fost crescută și tensiunea bateriei la 900 V. Bateria este formată din peste 200 de celule dispuse pe patru rânduri. Acestea sunt plasate într-o carcasă realizată dintr-o combinație de fibre de carbon și reziduuri de trestie de zahăr. Este un material compozit pe care Mercedes îl folosește și în Formula 1. Sistemul de management activ al energiei este, de asemenea, extrem de important, ceea ce înseamnă că energia este extrasă uniform din celule în timp ce mașina este în mișcare.

Chiar și 95% eficiență!

Designul atent al vehiculului creat pe o platformă cu ampatament de 280 de centimetri a dus la o greutate de aproximativ 1750 de kilograme. Acest lucru este comparat cu modelul de serie EQS de mai multe ori deja menționat pentru aproximativ două sute de kilograme mai puțin. Doar apropo, s-a menționat că un motor electric de aproximativ 150 kW sau 205 CP, situat pe puntea spate, este responsabil pentru pornirea vehiculului. Producătorul german se laudă cu o eficiență extrem de ridicată chiar și de 95%. În traducere, asta înseamnă că până și 95% din energia din baterie ajunge la roți, adică este folosită pentru pornirea vehiculului.

Concept Mercedes Benz Vision EQXX

Acest lucru ne aduce la consumul vehiculului de 10 kWh de energie electrică la o sută de kilometri parcurși, așa cum se menționează la începutul textului. În cele din urmă, numeroasele soluții pe care Mercedes-Benz le-a prezentat asupra modelului concept Vision EQXX ar putea fi aplicate în curând unuia dintre modelele electrice din serie, deși ne îndoim că Vision EQXX însuși va avea o lansare de serie.

Un ecran impresionant de 120 de centimetri

Dacă aruncăm o privire în interiorul cabinei pasagerilor a acestui ultim concept, putem vedea cum de la stâlpul A pe o parte la stâlpul A pe cealaltă parte, un ecran mare se extinde până la 47,5 inci (120,6 centimetri) de-a lungul întregii lungimi a panoului de bord și vine la rezoluție 8K. Mercedes-Benz a colaborat cu NAVIS Automotive Systems, specialiști în navigație, pentru a dezvolta un sistem de navigație 3D. Utilizatorii au la dispoziție o poză a orașului dintr-o vedere prin satelit, iar dupa zoom până la o înălțime de 10 metri, care cu siguranța arată impresionant pe acest ecran mare.

La fel ca modelele Mercedes anterioare, Vision EQXX vine și cu un asistent vocal avansat care este activat de expresia „Hey Mercedes” și software care vă învață comportamentul în timp. După cum se potrivește celor mai recente tendințe din industria auto, materialele durabile sunt utilizate pe scară largă în cabina pasagerilor, de la ciuperci la mătase vegană. Principiul de bază a fost confort și stil maxim cu greutate minimă – și absolut fără produse de origine animală.

Concept Mercedes Benz Vision EQXX

Fără materiale de origine animală

Pe ușă, adică mânerele sale, există așa-numitele Fibre de mătase din bio oțel. Această țesătură de mătase vegană de înaltă rezistență, bazată pe biotehnologie și certificată provine de la inventatorii fibrelor bio fabricate (identice cu natura). Combinând știința revoluționară cu adevărata integritate a mediului, utilizarea sa aici reprezintă prima dată în sectorul auto.

Un alt material durabil care împodobește interiorul noului concept Mylo este o alternativă de piele vegană dovedită, făcută din miceliu, care este structura subterană asemănătoare rădăcinii a ciupercilor. Este certificat pe o bază biologică, ceea ce înseamnă că este fabricat în principal din ingrediente regenerabile găsite în natură. Această categorie complet nouă de material creată de puterea biotehnologiei este concepută pentru a fi mai puțin dăunătoare mediului și este utilizată pentru părți ale pernei scaunului.

Concept Mercedes Benz Vision EQXX

O alternativă de piele care nu provine de la animale este numită Deserttex și este un bio material durabil pe bază de cactus, realizat din fibre de cactus mărunțite combinate cu o matrice durabilă de poliuretan pe bază bio. În această combinație, alternativa de piele are un finisaj extrem de suplu și moale la atingere. Versiunile viitoare au un conținut mai mare de cactus, oferind acestui material potențialul de a reduce la jumătate amprenta asupra mediului asociată cu pielea sintetică convențională.

Reciclarea duce la mai puțină poluare

Pe podea, covoarele sunt realizate 100% din fibre de bambus. Pe lângă faptul că este cu creștere rapidă și regenerabilă, această materie primă naturală oferă un aspect și o senzație extrem de luxoasă. Mercedes-Benz a ales aceste materiale durabile, inovatoare, de înaltă performanță, deoarece ele și altele asemenea au potențialul de a înlocui toate tipurile de produse petroliere și animale utilizate în prezent în industria auto. Împreună, ei indică calea de urmat pentru un design de lux care conservă resursele și este în echilibru cu natura.

În cele din urmă, Vision EQXX folosește pe scară largă materialele de deșeuri reciclate, cum ar fi sticlele PET reciclate utilizate în textile strălucitoare pentru a crește suprafața podelei și ornamentele ușilor. Materialul Dinamica realizat din 38% PET reciclat este folosit pentru a crea un efect de înfăşurare care conectează marginea superioară a paravanului dintr-o singură bucată de uşi şi căptușeală. Interiorul are și material UBQ, o alternativă durabilă la plasticul fabricat din deșeuri menajere și municipale. 

Vezi și

Citroën C5 X este o invitatie la calatorii

Citroën C5 X este o combinație între o limuzină elegantă, un break dinamic și o …

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații vă putem ajuta?
Call Now Button