Mercedes Benz la expoziția centrală a zonei Mercedes la recentul salon de electronice de consum CES din Las Vegas nu a fost o mașină nouă, ci MBUX, sistemul multimedia inteligent al noii generații care va avea premiera în clasa A reîmprospătată.
Denumirea MBUX, Mercedes-Benz User Experience, a noului sistem de infotainment (infotainment = informație + divertisment) subliniază faptul că experiența utilizatorului (UX) este punctul său central. O caracteristică unică a acestui sistem este capacitatea de a învăța datorită inteligenței artificiale. MBUX este personalizabil și se adaptează utilizatorului, creând o legătură între vehicul, șofer și pasageri. De asemenea, MBUX reprezintă începutul unei noi ere a serviciului Mercedes me.
Caracteristicile suplimentare includ un ecran lat de înaltă definiție în cockpitul vehiculului, un ecran de navigație cu tehnologie de realitate augmentată și control vocal inteligent cu recunoaștere naturală a vorbirii, care este activat prin apelarea Hey Mercedes .
MBUX are, de asemenea, un concept cuprinzător de control tactil. Acest lucru este posibil printr-o combinație a ecranului tactil, a suprafeței tactile de pe consola centrală (touchpad) și a butoanelor sensibile la atingere de pe volan. Pe lângă experiența intuitivă a utilizatorului, un alt avantaj este distracția mai puțină a șoferului în timpul conducerii vehiculului.
Un alt debut din casa marilor inovatori
„Noile tehnologii trebuie să se concentreze asupra oamenilor care le folosesc și să le simplifice viața. Prin urmare, combinăm utilizarea intuitivă și naturală cu software-ul inteligent de auto-învățare ca parte a sistemului MBUX ”, a declarat Ola Källenius, membru al Consiliului de Administrație al Daimler AG, responsabil pentru cercetarea și dezvoltarea mașinilor Mercedes-Benz.
„Cu sistemul MBUX, suntem cu un pas mai aproape de a transforma vehiculul într-un asistent mobil ”, subliniază Sajjad Khan, vicepreședinte pentru vehicule digitale și mobilitate la Daimler AG. „Abilitatea sistemului de a învăța este spectaculoasă și până în prezent unică în industria auto. Folosim inteligența artificială pentru a oferi utilizatorului sugestii individuale bazate pe obiceiurile sale. Algoritmul pe care îl folosim pentru aceasta este optimizat pentru a fi utilizat într-o mașină și profită de posibilitățile oferite de ultima generație de cipuri.”
„Aducem designul interfeței cu utilizatorul în lumea digitală, datorită sistemului Mercedes-Benz User Experience ”, spune Gorden Wagener, director de design la Daimler AG. „Astfel, transformăm tehnologia inteligentă într-o experiență emoțională cuprinzătoare.”
Sistem intuitiv pentru mai multă siguranță și confort
Sistemul MBUX revoluționează experiența utilizatorului în mașină și se mândrește cu grafică 3D de înaltă rezoluție, care este desenată și afișată în timp real.
Experiența utilizatorului Mercedes-Benz, ale cărei funcții sunt afișate pe un ecran lat în cockpitul vehiculului, constă din trei niveluri cu o densitate crescândă a informațiilor:
La primul nivel puteți găsi ceea ce este cunoscut sub numele de Pagina de pornire. Aici, pe lângă aplicațiile principale configurabilă liber (de exemplu, telefon, navigație și radio), sunt afișate cele mai importante informații precum ora sosirii, melodia redată în prezent etc.
Următorul nivel, Basic View, cu afișaj și comenzi pentru una dintre aplicațiile principale, cum ar fi media și navigarea, este doar un pas mai departe. La acest nivel sunt afișate cele mai importante informații și comenzi. Funcțiile importante, cum ar fi căutarea de destinații sau muzică, sunt grupate în partea de jos a ecranului.
Pentru informații și setări rar utilizate, există un Submeniu la ultimul nivel.
Personalizare completă a interfeței
Panoul de instrumente complet digital poate fi aproape complet configurat după preferințele personale. Ca o alternativă la afișarea clasică a vitezei, partea stângă a ecranului poate afișa funcții precum ceas analogic, date de la începutul cursei, de la ultima resetare sau informații despre postul de radio/titlul melodiei curente. În partea dreaptă, pe lângă turometrul, pot fi afișate și grafica sistemului de asistență la conducere, consumul curent, afișajul ECO sau harta de navigație.
În modul de afișare pe ecran complet, întreaga zonă a panoului de instrumente este utilizată pentru a afișa informații despre asistență la conducere, călătorie sau navigare:
Sistemul MBUX permite utilizatorului să folosească funcțiile vehiculului într-un mod distractiv și intuitiv: redări 3D animate de înaltă calitate ale mașinii sunt afișate pe ecran și pot fi rotite și mărite în timp real. Setările pot fi modificate prin simpla atingere a modelului 3D al mașinii, nemaifiind necesară trecea prin meniuri lungi.
Efectul setării modificate este vizualizat direct și astfel se explică de la sine. Acest lucru este facilitat de utilizarea unui cip grafic deosebit de puternic de la Nvidia de ultimă generație, un nivel folosit anterior doar în consolele de jocuri. Software-ul sistemului MBUX este dezvoltat și programat intern. La dezvoltarea sa au participat designeri din China (Beijing), Japonia, Coreea, India (Bangalore) și mulți alții.
Mercedes me: servicii noi, ușor de utilizat
Odată cu lansarea sistemului de infotainment MBUX, au fost lansate servicii noi și îmbunătățite Mercedes me connect. Aceasta include, printre altele, funcții de navigație bazate pe comunicarea Car-to-X (informații despre condițiile drumului, cum ar fi drumuri alunecoase sau zăpadă și afișarea vehiculelor de urgență pe hartă); locația vehiculului, care facilitează găsirea unui parcat. vehicul, precum și să primească mesaje în cazul în care ceva lovește un vehicul parcat sau dacă acesta este remorcat. Aplicația Mercedes îmi trimite un memento să plec la timp pentru a ajunge la următoarea întâlnire, ținând cont de situația traficului.
Noua generație de infotainment Mercedes-Benz, Mercedes-Benz User Experience, este semnificativ mai puternică și oferă o serie de noi servicii și opțiuni de interacțiune. Toate informațiile sunt, de asemenea, prezentate foarte atractiv. Acest sistem va avea premiera în versiunea reîmprospătată a clasei A, care va fi prezentată publicului la Amsterdam.